dissabte, d’agost 02, 2014

stardate: polítics i polítiques



una de les coses que el mas li va demanar al rajoy en la carta de 23 punts que va dir que li va lliurar dijous passat és una llençadera que comuniqui la terminal 1 de l’aeroport del prat amb l’estació de sants.

clarament, al mas no li falta raó. la terminal 1 és molt maca i molt gran, bla, bla, bla. però, senyors, està a la quinta òstia. la van posar allà on els va semblar sense pensar amb les connexions, dic jo.

perquè el tren de la ciutat a l’aeroport és una infraestructura bàsica. la gran majoria de la gent que va i ve de l’aeroport va cansada i carregada amb equipatge, per tant el que necessiten és un mitjà que sigui:

ùnic: que puguin fer tot el trajecte sense haver de canviar de mitjà
fàcil: que s’hi pugui arribar  de seguida i a peu pla
cèntric: que els deixi el més aprop possible del centre de la xarxa de transports de la ciutat.

ara al prat hi ha un tren que et deixa a noséquants quilòmetres de la terminal, i que llavors has de caminar noséquants metres per agafar un autobús.  no és ni únic, ni fàcil, ni cèntric, i a més a més el temps de viatge es dobla respecte a l’anterior, que ja era en sí millorable. no serveix per res.

les alternatives són l’aerobus i el taxi, el funcionament dels quals depen del trànsit. això vol dir que un dia amb problemes a les rondes l’aeroport, i no cal dir els seus usuaris, també en pot patir les conseqüencìes.

al rajoy, hi ha moltes coses que li costen, però vaja imagino que això ho devia entendre. sobretot quan el mas li va dir que hi ha empreses privades que estan disposades a fer la inversió per la llençadera. i a gestionar-ne la seva explotació, és clar. de fet, això és un negoci rodó. és bàsicament un monopoli. quan aquesta llençadora funcioni es podran cobrar preus astronòmics per anar ràpid i directe a l’aeroport, i la gent encara estarà contenta perquè és un servei molt necessari per molts.

el fet que una empresa privada estigui disposada a fer-ho és la prova definitiva que és un bon negoci. aleshores, perquè no ho ha directament l’administració pública?


així la mateixa administració es podria quedar els beneficis, i així podrien prestar més serveis públics gratis o baixar els impostos. de fet, així en sortiríem tots beneficiats: tant els que fan servir el tren com els que paguem els impostos. perquè els costa tant als polítics decidir polítiques que són bones per a tothom?