dijous, de març 21, 2013

stardate: una bona idea




una vegada em van fer explicar la feina dels economistes a un grup d'estudiants de secundària. mentre pensava que els diria vaig arribar a la conclusió que, encara que no ho sembli, la feina dels economistes és bàsicament prendre decisions. i per això una bona economista és aquella persona que sap prendre bones decisions. per això cal tenir en compte tots els recursos disponibles i totes les possibles conseqüències de cada acte. aquesta mena d'aprenentatge serveix per qualsevol situació de la vida.

a vegades ens pot semblar que les nostres conclusions són estranyes, potser no compartides, i per això dubtem de si són equivocades. avui m'he trobat amb una cosa que m'ha fet pensar que potser les meves conclusions no eren tan errades. és això:
http://blogs.wsj.com/ideas-market/2013/03/19/introducing-ask-emily-by-economist-emily-oster/



diu:
és un bon moment per tenir un fill? hauria de tenir una assistent de la neteja? el cap m'ofereix fer hores extres, les hauria d'acceptar? seria més feliç vivint a londres? el meu home hauria de fer el llit? els meus pares volen viure a casa meva, és una mala idea o és una idea terrible?
quan intentes respondres a preguntes com aquestes, l'economia pot no ser la primera cosa que se t'acud. però potser ho hauria de ser.
sóc una professora d'economia de la universitat de chicago booth school of business. també sóc la filla de dos economistes, i estic casada amb un economista. prendre decisions sobre qualsevol cosa de la vida tenint en compte bons principis d'economia per a mi és natural. pregunta'm: nens, marits, mullers, treball, feines de la casa, a què dedicar el temps. estic disposada a optimitzar la teva vida.


em sembla molt millor que un psicòleg o un coach!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Això son els mateixos economistes que ni ells mateixos saben per a què serveixen i s'inventen que serveixen per alguna cosa...

kika ha dit...

pons007, vaja, veig que aquesta vegada no estàs gens d'acord amb mi :-)

Garbí24 ha dit...

n'hi han de molt bons i alguns que haurien d'estar sempre sota vigilància

mar ha dit...

Tens hora?
M'agradaria consultar-te algunes decisions importants...
;-)

kika ha dit...

joan, menys mal que algú m'enten!

mar, ha, ha, ha, ja saps que per tu sempre tinc hora, sort que tu per mi també sempre en tens! :-)