dijous, de febrer 23, 2012

stardate: el retorn dels vicks


feia dies, setmanes, que veia que tothom anava caient … i jo mirava de passar de puntetes enmig dels virus que hi havia escampats per tot arreu … fins que les meves defenses van dir prou … i ja hi tornem a ser …

un costipat-grip d’aquells que si vas al metge et fa mala cara i et diu que et prenguis una aspirina, i sobretot, que no tornis. que aquestes coses ja es normal que donin malestar i que durin temps. i que això ja ho hauríem de saber i deixar de preocupar-nos, i sobretot, deixar de molestar-los.

al matí no m’aixecaria. abans d’arribar a la feina ja estic cansada. em passo el dia esperant l’hora de plegar, i sobretot, l’hora d’anar al llit. perquè no et quedes a casa? diu. però fins quant seria? s’ha de tenir paciència, que això durarà.

pren infusions, sopes, coses calentes. posa’t un mocador al coll. no surtis destapada. posa una ceba tallada al costat del llit que t’ajudarà a respirar … i llavors la recepta estrella: a l’anar a dormir fes-te una frega de vicks vaporub als peus!

com que estic com una sopa, faig cas de tot el que em pugui ajudar. i també compro vicks vaporub després de tants anys de ni tan sols pensar-hi. i m’emociono. aquell potet de vidre que recordava ara ja és de plàstic … però l’olor és encara aquella.



 

12 comentaris:

PS ha dit...

És de plàstic ara sí, però fa el mateix efecte, o més...crec que té doble efecte curatiu, el real i el placebo. Posant-ne una mica en un mocador i olorant o al una mica untat al pit i sembla que la "sopa" fa de més bon passar.Sempre en tinc, com les iaies ;-)

Cuida´t Kika i beu força líquid, que surti tot.

Joana ha dit...

Als peus? Els metges esbronquen sempre, si hi vas, per que vas i si no vas, per que hauries d'haver anat.

mar ha dit...

cuida't molt guapa!
(amb vicks o sense...)
;)

MARTELL DE REUS ha dit...

Curiosament hi ha gent que es passa el dia esperant amb impaciència l'hora de plegar sense que pateixin cap mena d'encostipat-grip ni la necessitat d'haver de recòrrer al tradicional Vicks.

Mr. Aris ha dit...

oh, jo soc fan del vicksvaporub!
El faig servir fins i tot per fer massatges

El porquet ha dit...

Mai de la vida he utilitzat el Vicks! Però això no es posava al pit segons aquell anunci de "mamá, mamá, no puedo respirar... cof, cof"... o m'estic confonent de producte?

En tot cas, a cuidar-se i que et cuidin!

kika ha dit...

Pais secret, ja veig que tu si que et cuides bé! ben fet!

Joana, als peus, sí. estrany no?

mar, faig el que puc, guapa!

Martell, és que hi ha dies que qualsevol marxaria corrrent també :-)

Aris, doncs ja ho provaré això dels massatges...

porquet, si, si, aquell de 'vicksvaporub, se frota y basta' i si, normalment es posa al pit. això dels peus tampoc ho entenc jo...

DooMMasteR ha dit...

Quins records! Jo mai l'he fet servir, però l'anunci és d'aquells que no s'esborra de la memòria :-)

Que et milloris!

Agnès Setrill. ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Agnès Setrill. ha dit...

Ahir em vaig passar tota la tarda estornudant, i avui ja em raja el nas...! vaig a comprar aquests vicks.
...lo de la ceba és tallar-la, deixar-la a la tauleta de nit i ja està?
Gràcies. :-)

fra miquel ha dit...

Ostres! Encara existeix el Vicks?
Ho recordo de petit quan me'l posava la mare...
Em sembla que me'n compraré un per tenir-lo a casa...a la farmaciola. O potser provo lo dels massatges... ;o)
Jo tampoc entenc lo de posar-se'l als peus ¿?
Apa! a cuidar-se!
petó

kika ha dit...

DooMMasteR, gràcies pels bons desitjos! :-)

Agnès, si,si, la ceba la talles pel mig i la poses al costat del llit...i funciona!

fra miquel, ja ho fem ja, això de cuidar-se, i els vicks als peus, per si un cas funciona :-)