dimecres, d’agost 11, 2010

stardate: lectures de vacances

1.

quan ja tenia els meus plans de lectures per l’estiu me’l van recomanar. va passar davant de tota a llista d’espera i des que el vaig tenir a les mans no el vaig poder deixar. en algun moment mentre el llegia vaig pensar en canviar d’idea, perquè les descripcions de batalles i violències no m’han agradat mai i sembla ser que és impossible fer ciència ficció sense guerres interestelars. però la història és tan original que no l’he deixat gens fins que l’he acabat. a més, la part filosòfica, que és la part que m’agrada a mi de la ciència ficció, és de les millors que m’he trobat. es diu ‘la vieja guardia’ i és de john scalzi (edicions minotauro). gràcies per la recomanació!

2.

n’havia sentit a parlar unes quantes vegades. m’havia atret la idea de llegir-lo però a l’hora no em convencia. el vaig tenir a les mans en una llibreria. però estava embolicat amb plàstic i no es podia ni tan sols llegir la contraportada. vaig estar intentant decidir que fer i al final no me’l vaig comprar. els dies següents no podia para de pensar-hi. com que era fora de catalunya no hi havia maneres de poder-lo trobar. vaig decidir que tan aviat com arribés el compraria. com que algunes llibreries estan de vacances vaig haver de fer un esforç per trobar-lo. i quan el vaig tenir a les mans vaig començar a devorar-lo amb impaciència. aviat em vaig adonar que no hi hauria cap misteri, que tot era bastant esperable. això ho vaig encertar. també l’he trobat molt entretingut i en dues estones llargues l’he acabat. però no hi he trobat el que buscava: una mica de filosofia, alguna cosa que em fes pensar, aprendre-hi alguna cosa. es diu ‘les bruixes d’arnes’ i és de david martí (edicions 62).

3.

fa temps me’l van regalar, i el tenia reservat per quan em vinguessin ganes de llegir i tingués prou temps. ara que tinc uns quants dies amb temps pel davant m’hi posat. de moment m’agrada. és molt agradable de llegir. descriu fets històrics novel·lant-los de manera que es fan molt atractius. encara no n’he llegit gaire però em sembla que m’agradarà. es diu ‘el cavaller de sainte-hermine’ i és d’alexandre dumas (edicions la campana). gràcies pel regal!


6 comentaris:

Elfreelang ha dit...

A mi particularment llegir llibres de ciència ficció no m'atrau encara que n'he llegit alguns....ja veig que tens bones lectures ...i variades...que bé tenir temps per llegir!

sànset i utnoa ha dit...

El de Les Bruixes d'Arnes el tinc a la llista des de fa ves a saber quan!

*Sànset*

Rita ha dit...

El de les bruixes -l'únic que em sona- no em diu res i els altres no els conec, però em passa com a l'Elvira, la ciència ficció no em tira i la història novel·lada tampoc, o és història directament o res. Aisss... :P

Ada ha dit...

Vaja, no pares de llegir eh! És el que toca a l'estiu, quan alguns tenim temps per a seure tranquil.lament sense presses i amb una bona lectura... A mi els de ciència ficció m'encanten, però aquests que dius... no sé, no m'acaben d'atreure, excepte l'opció 3, i bueno, va, et faré cas, també la primera!
Gràcies per les recomanacions!!

Joana ha dit...

Ahir vaig començar el segon i ja se que m'agradarà.

kika ha dit...

Elvira, trobo que la selecció que tinc de moment està bé, em serveix ... i de moment sembla que tinc temps i ganes ... per això m'ho vaig empassant tot :-)

Sànset, com he dit és distret, però no mata ... ai, que potser ara se't quedarà a la llista! :-)

Rita, a veure si més endavant aconsegueixo inspirar-te una mica més :-)

Ada, no ho forcis, que jo tampoc estic molt entusiasmada! :-)

Joana, a mi m'ha fet passar una bona estona, recordant passejades pel sud :-)